- Het werkt veel beter en makkelijker
- Ziet er veel beter uit
- Vermeldingen zijn perfect zichtbaar op kleine schermen zoals smartphones
- Er is nu een kaart met daarop alle aangesloten masters en practitioners
- Beter vindbaar in zoekmachines
- Velden om je Facebook, Twitter etc account in te zetten
- Overzichtpagina met alle steden en dorpen waar een aangesloten master of practitioner werkzaam is
- Op jouw vermelding staat nu een knop waarmee een cliënt een kaart ziet en een routebeschrijving naar jou toe krijgt op de eigen computer of smartphone
- Elke pagina, ook jouw vermelding of activiteit (zie volgend onderwerp) kan nu door de bezoeker (of jijzelf) makkelijk worden gedeeld per e-mail, whatsapp, Facebook, Twitter, Telegram etc.
- Elke aangemaakte activiteit zoals cursus-data (zie uitleg verderop in deze tekst) is zichtbaar bij jouw vermelding, bij de tab ‘agenda’
Wij hebben het overgezet maar je moet zelf ook wat doen…
- We nodigen je uit om te controleren of alles goed staat
- Kijk ook naar je site adres; bij velen staat nog http terwijl bijna alle site vaak https zijn.
- Bij sommige vermeldingen staat een niet werkend e-mail adres of oud telefoon nummer.
- We hebben elke vermelding handmatig op de stad gezet die in je oude vermelding stond. Klopt dat nog?
- Completeer je adres met de juiste straat en huis nr. Mocht je ervoor kiezen om wel de straat te willen vermelden (handig ivm de routeplanner!) maar niet je huis nr, dat kan. Na het aanpassen van de adres ook de locatie op de kaart aanpassen (die gegevens ziet de bezoeker en worden naar de routeplanner gestuurd)
- Plaats een foto of illustratie als je die nog niet hebt of pas je oude aan (veel illustraties hebben een iets te lage resolutie, dus onscherp, zagen we)
- Tags aanpassen. De tags zijn een soort ‘sleutelwoorden’ die jou en jouw praktijk of centrum identiteit geven; waar sta je voor, wie ben jij of heeft iemand aan wat jij doet!
- Maak optimaal gebruik van het veld ‘omschrijving’ om te vertellen wat je doet en wat de ander daar aan heeft. Ook zoekmachines kijken naar die tekst.
- Let op: in je titel echt je persoonsnaam zetten, er is voor de bedrijfsnaam van je centrum of praktijk een eigen veld en de titel reikimaster of reiki practitioner wordt al automatisch toegevoegd aan jouw titel als een bezoeker jouw profiel bekijkt. Anders staat er straks iets als ‘Jan Jansen, Reiki Master Reiki Master’.
- Een 2e adres. Als je echt op twee plekken praktijk voert of lesgeeft, kun je een ‘filiaal’ aanmaken. Die is dan ook zichtbaar bij je gewone (hoofd) vermelding. Maak svp geen extra gewone vermelding maar echt een filiaal creëren!
- Enkele aangeslotenen hadden een aparte vermelding voor cursussen en behandelingen. Nu is dat één profiel. Als je een aparte vermelding had voor je activiteit als RP leraar, hebben we jouw nieuwe vermelding ook geactiveerd bij de categorie RP leraar, het blijft verder één profiel.
- Als je tekst vanuit een van je oude dubbele vermeldingen wilt integreren in de nieuwe: de oude vermeldingen blijven enkele weken bestaan, het adres staat onderaan.
- Je hebt geen computer: als je echt niet in staat bent om een en ander aan te passen kun je ons de gegevens sturen (telefoon, e-mail e.d.) en dan zetten wij het er in.
Nu, geheel nieuw, de agenda!
Agenda
- Je kunt nu de data en andere gegevens van je cursus, opleiding, bijeenkomst of retreat als ‘activiteit’ in de agenda zetten. Deze ‘koppel’ je dan aan je eigen vermelding.
- Gemaakte activiteiten zijn vervolgens zichtbaar via jouw eigen vermelding (eigen tab), via de pagina ‘agenda’ en middels de zoekfunctie van de site.
- Google en Bing lezen de agenda ook dus de activiteiten in de agenda zijn ook via de zoekmachines te vinden
- Bij het maken van een activiteit is het belangrijk de verloopdatum in te stellen, anders staat jouw vermelding op een gegeven moment vol met oude activiteiten. Zodra de verloopdatum gelijk is aan de huidige datum, wordt je activiteit automatisch niet meer getoond. (Het zou ook verwarrend zijn als zoekmachines oude cursussen gaan vertonen)
- Een activiteit dient wel door jou gegeven te worden, of door jou georganiseerd te worden.
- Je kunt ook een link op jouw website of onder aan je e-mails zetten naar jouw vermelding of specifiek naar de lijst van jouw activiteiten. Dan heb je meteen een eigen activiteiten (cursus) overzicht.
Noot:
- Reiki Ryoho gebruikt open street maps voor de kaarten, dus de bezoekers gegevens van de kaarten en jouw adres daarop worden niet rechtstreeks gedeeld met Google.
Handige adressen van het nieuwe register
Link naar het nieuwe register: https://www.reiki-ryoho.nl/register/
Link maar het oude register: https://www.reiki-ryoho.nl/directory/
Je cursus, opleiding of retreat in de agenda zetten: Klik hier
Test activiteit (agenda) om te bekijken Klik hier